Olet tässä

Meluilmoitukset siirtyvät sähköiseen asiointipalveluun

29.7.2019

Ympäristönsuojelulain 118 §:n mukaan erityisen häiritsevää melua tai tärinää aiheuttavista tilapäisistä toiminnoista on melun aiheuttajan tehtävä ilmoitus asianomaisen kunnan ympäristönsuojeluviranomaiselle. Meluilmoitus tehdään 1.8.2019 lähtien Kokkolan sähköisen asiointipalvelun kautta.

Meluilmoituksen jättäminen asiointipalvelun kautta

Meluilmoitus voidaan täyttää ja jättää asiointipalvelussa sähköisesti ympäristöpalveluiden käsiteltäväksi. Ilmoituksen täyttää tapahtuman järjestäjä/muu toiminnanharjoittaja tai hänen valtuuttamansa henkilö. Palvelun käyttäminen edellyttää käyttäjätunnuksen luomista palveluun.

Meluilmoituksen käsittelijä voi antaa tarvittaessa palautetta hakemuksen saavuttua tai kun ilmoitus on siirretty ympäristöpalveluiden tietojärjestelmään. Palvelun kautta voidaan lähettää myös viestejä (ennakkokyselyjä) käsittelijälle ennen ilmoituksen jättämistä. 

Ilmoituksen liitteet (esim. sijaintikartta, kartta häiriintyvistä kohteista) voidaan lisätä samalla mukaan sähköisinä tiedostoina (pdf).

Sivun alkuun

Päivitetty 29.7.2019 | Lähetä palautetta | Tulosta