Du är här

Karleby stad tar i bruk ett nytt responssystem för att förbättra sin kundbetjäning

15.5.2019

Karleby stad tar i bruk ett nytt responssystem i syfte att förbättra kundbetjäningen. Stadens responssystem byts i maj till Trimble som redan används i många kommuner i Finland. 

Tack vare det nya responssystemet kan frågor och utvecklingsförslag riktas direkt till olika sektorer eller sakhelheter. 

Det nya responssystemet kan användas via stadens webbsidor www.kokkola.fi/respons  fr.o.m. 15.5 då nuvarande frågetorg och responsblanketter tas ur bruk. De frågor som skickats till frågetorget, men ännu inte besvarats, flyttas över till det nya responssystemet.

Responssidornas användare och kommuninvånare kan fritt läsa och bläddra i den respons som publicerats i det nya responssystemet. Systemet underlättar också statistikföringen av erhållen respons samt utvecklingen av servicen. I fortsättningen styrs också respons som ges om webbsidorna till samma responssystem, och ansvarsområdenas separata responsblanketter tas ur bruk.

Information: utvecklingschef Jussi Järvenpää, 050 5649 125, jussi.jarvenpaa@kokkola.fi 

Uppdaterad 15.5.2019 | Skicka respons | Skriv ut