Olet tässä

Äänestä suosikkiasi Kokkolan uudeksi ilmeeksi!

17.6.2020

Kokkolan kaupungin brändiuudistus etenee koronakeväästä huolimatta. Viime vuoden lopulla kilpailutettu uudistus käynnistettiin tammikuussa, ja kevään aikana osallistettiin laajasti eri viite- ja kaupunkilaisryhmiä Kokkolan brändin kirkastustyöhön.

Koronapandemia muutti alkuperäisiä suunnitelmia, ja työpajat, haastattelut ja muut osallistavat toimenpiteet siirrettiin verkkoon. Työpajoihin ja kyselyihin osallistuttiin aktiivisesti.

”Saimme näilläkin menetelmillä kerättyä tausta-aineistoa erittäin runsaasti suunnittelun pohjaksi”, kertoo kilpailutuksen voittaneen Kaski Agencyn tuottaja Antti Zetterberg.

Kaski Agency esitteli vaihtoehtoja maanantaina 15.6. Kokkolan kaupunginhallitukselle ja kaupungin toimialapäälliköille. Nämä äänestivät kolmesta ehdotuksesta jatkoon linjat ”Ihanan tavallinen” sekä ”Kokkola OK” kaikkien kaupunkilaisten arvioitavaksi. Lopullisen valinnan tekevät näin ollen kokkolalaiset itse. 

Ehdotuksia voi äänestää verkossa osoitteessa kokkolabrändi.fi keskiviikosta 17.6. alkaen. Ne ovat myös nähtävillä Kokkolan Wanhassa Kalahallissa (Kauppatori 3). 

”Ehdotuksien lähtökohtana ovat haastatteluissa ja työpajoissa vahvasti esiin nousseet kokkolalaisuuden ulottuvuudet: yritteliäisyys, vaatimattomuus ja omaleimainen huumorintaju. Myös elinympäristön turvallisuus ja kodikkuus korostuvat”, avaa Kaski Agencyn luova johtaja Johanna Siltanen suunnittelutyön lähtökohtia.

”On hienoa, että olemme päässeet juhlavuoden aikana luomaan myös uutta ilmettä Kokkolalle”, iloitsee kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo. ”Juhlavuosi on nostanut esille Kokkolan vahvuuksia, ja niistä hioutuu yhteinen näkemys siitä, miten Kokkolan henki parhaiten tulevaisuudessa ilmenee. Ilme tulee näkymään kaupungin eri kanavissa, materiaaleissa, ja tekemisessä vuoden 2021 alusta alkaen.”

Sivun alkuun

Päivitetty 16.6.2020 | Lähetä palautetta | Tulosta