Olet tässä

Kola-kuutti nähdään pian kampanjatuotteissa

24.11.2020

Viime viikolla kaupungin sometilillä vilahtanut Kola-kuutti nosti Kokkolan kertaheitolla otsikoihin ja sosiaalisen median meemeihin. Kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo toteaa, että somen voima näkyy paitsi hahmon räjähdysmäisenä leviämisenä ihmisten tietoisuuteen, myös toiveena saada kuva erilaisiin tuotteisiin. 

Paikalliset yrittäjät Solmu ja Boardvillage sekä Kokkolan kaupunki toteuttavat yhteistyössä hyväntekeväisyyskampanjan lapsille ja nuorille. Kaupunki antaa Kuutti-hahmon käyttöoikeudet kampanjatuotteisiin. Graafikko Elina Warstan suunnittelemat tuotteet painetaan paikallisesti ja ne tulevat myyntiin kokkolalaiseen kivijalka- ja verkkokauppa Boardvillageen.

”Hahmo seikkailee joulumyyntiin ehtivissä paidoissa ja kangaskasseissa”, kertoo Solmun Elina Warsta. Boardvillagen yrittäjät Jonas Forsström ja Jan-Mikael Ahonen lähtivät mielellään mukaan yhteistyöhön. ”Hyväntuulinen hahmo sopii mainiosti valikoimaamme ja tuotteet tulevat myyntiin sekä Kokkolan myymälään että verkkokauppaan.”

”Haluamme käyttää hahmojen saamaa julkisuutta hyvään tarkoitukseen. Jokaisesta myydystä tuotteesta tilitetään euro lasten ja nuorten hyväntekeväisyyteen”, kertoo Päivi Korpisalo.

Kuvan alkuperäistä käyttötarkoitusta ei kuitenkaan olla unohtamassa. Kola-kuutti ja Kokko-lokki ovat Lasten ja nuorten Kokkola –ilmeen hahmot, jotka ensi vuodesta lähtien seikkailevat lapsille ja nuorille suunnatussa markkinoinnissa. Somekohun herättänyt kuvan Kokkola-sana kuitenkin muutetaan helpommin oikein hahmotettavaan muotoon.

Päivitetty 24.11.2020 | Lähetä palautetta | Tulosta