Lapsen oikeuksien päivää juhlitaan Vingellä lauantaina 18.11.

Tänä vuonna Lapsen oikeuksien päivää juhlistetaan Kokkolassa jo lauantaina 18.11. nuorten toimintakeskus Vingellä. Nuorisopalvelujen järjestämässä tilaisuudessa jaetaan vuoden 2023 Nuori Kokkola -palkinto, ja illan huipentaa Smurdhyn keikka. Ovet Vingelle aukeavat klo 20.

Kokkolan kaupunki jakaa vuosittain Nuori Kokkola -palkinnon kokkolalaiselle henkilölle tai yhteisölle, joka on edistänyt nuorten hyvinvointia, osallisuutta ja aktiivisuutta. Palkinnon jakaa sivistysjohtaja Terho Taarna noin klo 20.15. Palkinnon saaja julkistetaan tapahtumassa.

Kunniakirjasta ja rahapalkinnosta koostuva Nuori Kokkola -palkinto on jaettu vuodesta 2009 lähtien lapsen oikeuksien viikolla. Palkinto voidaan myöntää kokkolalaiselle henkilölle tai yhteisölle, joka on ansioituneesti edistänyt kokkolalaisten nuorten hyvinvointia, osallisuutta ja aktiivisuutta. Palkinnonjakoperusteissa on määritelty, että sitä ei voida myöntää liikuntaseuroille eikä taiteen tai perinnekulttuurin alalla toimiville henkilöille, joiden toiminta suuntautuu pääsääntöisesti yli 18-vuotiaille. Palkinnon arvo on 1000 euroa.

Aiemmin Nuori Kokkola -palkinnon ovat saaneet:

• 2022 Ritva Saarikettu
  • 2021 2021 Ilo irti ry
  • 2020 Kokkola Anthem – Joel Peltoniemi, Jonathan Välitalo, Elias Mustonen
  • 2019 Lohtajan Veikkojen elektronisen urheilun jaosto
  • 2018 Airsoft Trooper ja Brita Maria Renlunds minne -säätiö
  • 2017 Kokkolan Ankkuri-tiimi Ehjä ry Keski-Pohjanmaan Kokkolan toimipiste
  • 2016 Kokkocon-tapahtuma
  • 2015 Urbanlan ry
  • 2014 Kokkolassa toimivat vapaapalokunnat
  • 2013 Kokkolassa toimivat 4H-yhdistykset
  • 2012 Nuorisopoliisi Juha Puurula