Koivuhaan koulun kohdekohtainen sisäilmatyöryhmä 10.2.2021

Tilannekatsaus

Koivuhaan koulun lattiakorjaukset on aloitettu aikataulun mukaisesti vuoden alussa. Työt toteuttava urakoitsija on Pinalto Oy. Vaiheittain toteutettavat työt valmistuvat kesäkuussa ja heinäkuussa tehdään perusteellinen tilojen siivous ja kalustaminen. Koulutyö Koivuhaan koulukiinteistössä käynnistyy normaalisti lukuvuoden alkaessa elokuussa 2021.

Vanhat lattiapinnoitteet poistetaan, ja lattiat hiotaan puhtaalle betonipinnalle. Tämän jälkeen tehdään tiivistys- ja tasoitustyöt, jonka jälkeen lattiat laatoitetaan. Tähän mennessä yhden luokkatilan lattiapinnoitteen alla on todettu hajuhaittaa. Kohdasta on korjauksen yhteydessä otettu lisänäytteitä, joiden tulokset tulevat myöhemmin. Myös viemäriläpiviennit tiivistetään ja muut tutkimuksissa suositellut korjaukset tehdään.  Lokakuussa todettu kattovuoto yhdessä luokkatilassa on korjattu.

Koivuhaan koulun kohdekohtainen sisäilmatyöryhmä seuraa korjaustöiden etenemistä ja kokoontuu seuraavan kerran toukokuussa.

Olosuhdekysely oppilaille

3.– 6. luokkien oppilaille suunnattu olosuhdekysely toteutettiin 25.1. – 7.2.2021 eri väistötiloissa. Tuloksia verrattiin valtakunnalliseen aineistoon. Koulutyötä haittaavia tekijöitä tai sisäilmaoireita ilmeni tavanomaisesti tai tavanomaista vähemmän. Kyselyyn vastasi 163 oppilasta (93%). Kyselyn tulokset käydään läpi vanhempainraadin kanssa ja jaetaan huoltajille. Kysely toteutetaan uudelleen marraskuussa, jolloin saadaan vertailuaineisto Koivuhaan koulun tilojen osalta.