Työllisyyden kuntakokeilun uusi uutiskirje julkaistaan elokuussa

Haluatko sähköpostiisi tietoa Kokkolan seudun työllisyyden kuntakokeilun ajankohtaisista asioista? Haluatko pysyä ajan tasalla, mitä työllisyyden kuntakokeilussa Keski-Pohjanmaalla tapahtuu nyt ja missä olemme menossa uudenlaisen työllisyyden palvelumallin kehittämisessä?

Näistä asioista kerromme uutiskirjeessä. Suomeksi ja ruotsiksi julkaistava uutiskirje on suunnattu kuntakokeilun sidosryhmille. Ensimmäinen uutiskirje lähetetään tilaajille elokuun lopulla. Jatkossa julkaisemme uutiskirjettä kahden kuukauden välein. Seuraamme kuitenkin koko ajan uutiskirjeen tilastoja ja palautetta, ja pyrimme kehittämään edelleen uutiskirjeen sisältöjä ja julkaisuaikatauluja.

Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta ja voit tilata sen linkistä Tilaa työllisyyden kuntakokeilun uutiskirje. Uutiskirjeen tilaat valitsemalla aihealueen Kokkolan seudun työllisyyden kuntakokeilu ja ilmoittamalla sähköpostiosoitteesi sille varattuun kenttään. Halutessasi pystyt muuttamaan tai peruuttamaan tilauksesi jokaisesta uutiskirjeestä löytyvällä linkillä.

Mikä työllisyyden kuntakokeilu?

Työllisyyden kuntakokeiluilla haetaan kuntien vahvempaa roolia työllisyydenhoidossa. Kunnat ovat vastanneet 1.3.2021 lähtien eräistä TE-hallinnon aiemmin hoitamista tehtävistä. Työllisyyden kuntakokeilut päättyvät 31.12.2024. Hallitus valmistelee parhaillaan TE-palvelujen pysyvää siirtoa kunnille TE-palvelut 2024 -uudistuksessa. TE-palvelujen siirtoa koskeva hallituksen esitys on tarkoitus antaa eduskunnalle syksyllä 2022. Kunnille palveluiden järjestämisvastuu siirtyisi 1.1.2025.

Kokkolan seudun työllisyyden kuntakokeilun muodostavat Kokkolan kaupunki, Kannuksen kaupunki ja Perhon kunta sekä Kaustisen seutukunta (eli Halsua, Kaustinen, Lestijärvi, Toholampi ja Veteli).

Kuntakokeilussa luodaan täysin uutta, hallinnolliset rajat ylittävää työllisyydenhoidon palvelumallia. Mallissa asiakkaiden tarpeiden mukaiset palvelut sovitetaan yhteen entistä paremmin. Kokeilussa haetaan yhdessä ratkaisuja muun muassa asiakaspalveluprosessien sujuvoittamiseksi, eri toimijoiden palveluiden kehittämiseksi ja yhteensovittamiseksi sekä uudenlaisen, verkostomaisesti toimivan organisaation rakentamiseksi.

Tilaa työllisyyden kuntakokeilun uutiskirje