Vuoden2024 työmatkapyöräilijä on valittu!

Vuoden 2024 työmatkapyöräilijäksi on valittu Umicore Finland Oy:llä työskentelevä Anja Kivistö. Kokkolan vuoden työmatkapyöräilijä valitaan jo 14:nnen kerran.

Anja työskentelee Kokkolan Umicorella laboratoriossa laiteasiantuntijana. Anja on pyöräillyt työpaikalle jo 44 vuoden ajan. Hän aloitti työt tammikuussa vuonna 1980 ja on siitä saakka kulkenut tehdasalueelle päivittäin pyörällä, säällä kuin säällä.

Ehdotuksia vuoden työmatkapyöräilijäksi saimme ennätykselliset 66 kpl. Muutamia henkilöitä ehdotettiin useamman kerran, mutta oli myös paljon yksittäisiä ehdokkaita. Tästä voidaankin iloksi todeta, että meillä Kokkolassa on paljon työmatkapyöräilijöitä. Kaikkien kohdalla oli erittäin hyvät perustelut, joten valinta ei ollut helppo. Hyvien ehdokkaiden joukosta valitsimme Anja Kivistön.

Eräs Anjan työkaveri kirjoitti näin:
”Olen ollut lähes 30 vuotta Anjan työkaveri ja hän kulkee pyörällä AINA! Kesät, talvet. Lämpimät, kylmät. Tyrskyt ja myrskyt. Hän ei koskaan valita säästä, aina on pyöräilysää.”

Anjan mielestä pyöräily on hyvä liikuntamuoto, jonka avulla herkkusuullakin pysyy kilot kurissa. Hän pitää työmatkapyöräilyä hyvänä happihyppelynä aamuisin ja iltapäivisin, vaikkakin matkaa kotoa työpaikalle tulee noin 6km ja aamuisin pitää ennättää jo kuudeksi töihin.

Työmatkapyöräilijän tunnistaa siitä, että hän hymyilee!