Anders-kirjastojen sähköinen aikakauslehtipalvelu uudistui

Anders-kirjastojen etäkäyttöinen aikakauslehtipalvelu uudistui 1.1.2023. ePress-palvelun (aiemmin eMagz) valikoimaa on päivitetty asiakastoiveiden ja käytön perusteella.

Palvelun kautta on nyt luettavissa seuraavat lehdet: Anna, Apu, Ase & Erä, Avotakka, ET-lehti, Hyvä Terveys, Juoksija, Kippari, Kotiliesi, Kotiliesi Käsityö, Kotivinkki, Kuluttaja, Meidän Talo, Mondo, Retki, Suomen Kuvalehti, TM Rakennusmaailma ja Tuulilasi. Lisäksi saman palvelun kautta on etänä luettavissa kaksi paikallista sanomalehteä, Keskipohjanmaa ja Österbottens Tidning.

ePressiin kirjaudutaan kirjastokortilla ja pin-koodilla edellisvuodelta tutussa osoitteessa: anders.emagz.fi. Pin-koodi on sama kuin verkkokirjastossa ja omatoimikirjastoissa, ja sen saa kirjastosta. Palvelu toimii kaikilla yleisimmillä päätelaitteilla ja selaimilla.

ePress-palvelussa lehdet ovat painettujen lehtien digitaalisia näköisversioita. Lukeminen tapahtuu klikkaamalla lehden kansikuvaa ja seuraavassa ikkunassa Avaa lehti -painiketta. Palvelussa on rajoitettu yhtäaikaisten käyttäjien määrä. Mikäli lehti on toisella asiakkaalla luettavana, lehden vapautumista voi jäädä jonottamaan.

Ristikon ja sudokun ystäviä ilahduttaa, että lehtien ristikot ovat helposti sähköisesti täytettävässä muodossa. Ristikon täyttöä voi jatkaa milloin vain, täytettyjen ruutujen jäädessä selaimen muistiin.

ePress-sanomalehtipalvelu on jatkossakin vain kirjastotiloissa käytettävissä, joko asiakaspäätteillä tai omalla laitteella kirjaston langattomassa verkossa. Uutuutena sanomalehtipalvelussa on mahdollisuus kuunnella suosituimpien lehtien artikkeleita.

Kokkolan, Kannuksen ja Toholammin kirjastojen asiakkailla on mahdollisuus lukea PressReader-palvelun digilehtiä

PressReader sisältää koti- ja ulkomaisia aikakaus- ja sanomalehtiä, muun muassa Hufvudstadsbladet, Svenska Dagbladet, Aftonbladet, The Independent, The Guardian, Vogue, Daily Mail, The Week, OK!.

Myös PressReaderiin kirjaudutaan kirjastokortilla ja pin-koodilla. Linkit molempiin lehtipalveluihin löytyvät Anders-verkkokirjastosta Sisältöjä-välilehdeltä sekä kirjaston kotisivuilta.

Anders-kirjastojen e-aineistot