Hyppää sisältöön

Kokkolan Veden asiakkaat tyytyväisiä

Kokkolan Vesi toteutti yhteistyössä Servitium Oy:n kanssa vesihuollon asiakastyytyväisyystutkimuksen lokakuussa 2023. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asiakkaiden kokemuksia Kokkolan Veden laadusta, toiminnasta ja imagosta sekä löytää kehitysideoita toimintaan.

Asiakastyytyväisyyden tutkittujen numeraalisten mittarien keskiarvosanaksi muodostui kouluarvosana-asteikolla hyvä 8,8. Vesihuollon kokonaisarvosanaksi muodostui kiitettävä 4,1 asteikolla 1-5.

Kokkolan Vesi sai asiakastyytyväisyystutkimuksessa kokonaiskeskiarvotuloksen 8,8 asteikolla neljästä kymmeneen, ja vesihuolto keskiarvotuloksen 4,1 asteikolla yhdestä viiteen.

Numeraalinen yleisvaikutelma veden laadusta koetaan hyvänä. Veden suuri kalkkipitoisuus nousi kuitenkin avopalautteissa useasti esille.

Kokkolan Veden toiminta keräsi myös positiivista palautetta ja kiitosta. Vedenjakelua pidetään toimivana ja varmana arviolla 9,2. Asiakkaat olivat tyytyväisiä myös muun muassa siihen, että vesikatkot eivät ole haitanneet arkea, sillä he antoivat erinomaisen arvosanan 9,4.

Palvelun laadun ja asiakastyytyväisyyden tärkeimmiksi mittareiksi asiakkaille vastaisuudessa nousivat keskeiset vesihuollon toiminnasta huolehtimisen asiat: erinomainen veden laatu ja veden jakelun toimivuus.

 

Haluamme kehittää toimintaamme ja palvelujamme, joten kiitos, kun vastasit tyytyväisyystutkimukseemme! Tutkimuksen vastaajien kesken arvottiin kaksi lahjakorttia S-ryhmän tai Keskon liikkeisiin. Voittajat löytyivät tällä kertaa Ykspihlajasta ja Vikåsta. Onnea voittajille!