Du kan själv välja – faktura hem eller nätbetalning
När du anmäler dig till en kurs, förbinder du dig att betala kursavgiften. Kursavgiften faktureras om avbokning inte har gjorts i tid.
Kursavgiften anges vid varje kurs i kursprogrammet.
Om du inte betalade kursen som nätbetalning, sänds fakturan hem per post. Använd referensnumret så bokförs betalningen på rätt kurs och person.
För att kunna använda nätbetalningen behöver du en e-postadress. Efter kursanmälan kan du betala din kurs genom att trycka på BETALA (din anmälan till kursen är då redan godkänd). Om kursen inte startar returnerar vi kursavgiften, då du har meddelat ditt kontonummer till institutets kansli.
Betala inte på nätet om du är berättigad till studeranderabatt!
Om du har ett kaikukort, kan du delta i en kurs per läsår utan kursavgift. Kursen kan du själv välja. Anmäl dig till kursen i webbtjänsten, per telefon eller i kansliet. Obs! Kom till kansliet och visa upp kaikukortet senast innan kursen startar.
- Om kursen avbryts från institutets sida, så försöker vi hitta en ersättande kurs.
- Om kursen inte startar returnerar vi kursavgiften, då du har meddelat ditt kontonummer till institutets kansli.
- Om du själv avbryter kursen, så sänks inte kursavgiften eller betalas tillbaka.
- Kursmaterial och -tillbehör samt läroböcker betalar och skaffar deltagaren själv, om inte annat nämnts i kursbeskrivningen.